+420 604 824 094

Výměna rozvodů 3.0 TDI

Rozvody 3.0 TDI mají složitý systém umístěný mezi motorem a převodovkou. Výměna rozvodů 3.0 tdi je podstatně náročnější a složitější než u vozidel s motorizací 2.0 TDI.

Nabízíme profesionální výměnu rozvodových řetězů 3.0TDI a 2.7 tdi pro vozidla Audi, VW, Porsche, která mají tento složitý rozvodový systém umístěný mezi motorem a převodovkou.

Při výměně rozvodů 3.0 TDI používáme kompletní originální sady, které obsahují veškeré vodící lišty, hydraulické napínací mechanismy, rozvodové řetězy, nové originální šrouby atd.

rozvody 3.0 tdi

Při výměně rozvodů 3.0 TDI u nás dále probíhá kompletní výměna oleje a filtru (Millers oil 5w30 norma 507 00, 504 00 a filtry Mann). Výměna chladící kapaliny G12+, odsátí a doplnění klimatizace, nová těsnění vstřikovačů, včetně čištění v ultrazvuku, kontrola a případné doplnění převodovkového oleje. Dále výměna veškerých těsnění systému turbodmychadla, trubek egr ventilu a chladícího okruhu za nové.

Při práci postupujeme přesně podle výrobce daných předpisů a utahovacích momentů.

vymena rozvodu 3.0tdi

Rozvody 3.0 TDI – Jaký je interval výměny?

U těchto motorizací 3.0 TDI a 2.7 TDI není předepsaný interval výměny a výrobce je uvádí jako doživotní. Ovšem první problémy s rozvody mohou přijít už okolo 200 000 Km, někdy i méně.

Nejčastějším důvodem výměny rozvodových řetězů je opotřebení hydraulického napínáku, který už nedokáže při vypnutém motoru udržet dostatečný tlak. To má za následek nedostatečné napnutí řetězu a ten může při následném startu takzvaně přeskočit o jeden nebo dva zuby a tím způsobit rozsáhlé poškození motoru.

 Zde můžete vidět poškozenou, vybroušenou spodní vodící lištu řetězů, včetně utrženého hliníkového šroubu u novější verze 3.0 TDI se dvěma řetězy (Audi A6 C7), v nájezdu okolo 220 000 km.

vymena rozvodu 3.0 tdi cena

Jak probíhá výměna rozvodů 3.0 TDI?

Rozvody u vozidel s motory 3.0 TDI jsou umístěny v zadní části mezu motorem a převodovkou. Tudíž u většiny vozidel a typů  motorizací 3.0 TDI je potřeba kompletně demontovat celý motor ven ( ano v některých případech je také možné vyměnit rozvodový mechanismus bez demontáže motoru, takzvaně přes demontovanou převodovku).

Jako první se provede kompletní diagnostika a zjištění celkového stavu vozidla pro případnou možnost řešení během tohoto servisu. Po přistavení vozu na zvedací zařízení se z motoru vypusí olej, chladící kapalina a dojde také k odsátí chladiva klimatizace.

Následuje demontáž výfuku a hnací hřídele (kardanu), odpojení kabeláže, podtlakových hadic, hadic chladícího systému, systému nasávání vzduchu, odpojení přívodu paliva, odpojení řízení atd. Po té je možné demontovat samotný motor. Motor se spouští kompletně i s převodovkou směrem dolů.

Na samotném motoru je potřeba oddělit převodovku od motoru, dále jde ven turbodmychadlo s veškerými trubky, filtr pevných částic (DPF) a také poloosy.

Následuje odpojení palivových trubek, railové lišty, demontáže vstřikovačů a konečné sundání ventilových vík.

Během této práce dochází k odpojení mnoha čidel a konektorů.

Po demontáži výše uvedených dílů následuje sundání krytu rozvodového mechanismu, který je k motoru připevněn lepeným spojem a po té může dojít k výměně rozvodového mechanismu.

Pokud máte zájem o výměnu rozvodů 3.0 TDI u vašeho vozidla, neváhejte nás kontaktovat.