Výměna rozvodů 3.0 TDI
Rozvody 3.0 TDI mají složitý systém umístěný mezi motorem a převodovkou. Výměna rozvodů 3.0 tdi je podstatně náročnější a složitější než u vozidel s motorizací 2.0 TDI.
Nabízíme profesionální výměnu rozvodových řetězů 3.0TDI a 2.7 tdi pro vozidla Audi, VW, Porsche, která mají tento složitý rozvodový systém umístěný mezi motorem a převodovkou.
Při výměně rozvodů 3.0 TDI používáme kompletní originální sady, které obsahují veškeré vodící lišty, hydraulické napínací mechanismy, rozvodové řetězy, nové originální šrouby atd.
Při výměně rozvodů 3.0 TDI u nás dále probíhá kompletní výměna oleje a filtru (Millers oil 5w30 norma 507 00, 504 00 a filtry Mann). Výměna chladící kapaliny G12+, odsátí a doplnění klimatizace, nová těsnění vstřikovačů, včetně čištění v ultrazvuku, kontrola a případné doplnění převodovkového oleje. Dále výměna veškerých těsnění systému turbodmychadla, trubek egr ventilu a chladícího okruhu za nové.
Při práci postupujeme přesně podle výrobce daných předpisů a utahovacích momentů.
Rozvody 3.0 TDI – Jaký je interval výměny?
U těchto motorizací 3.0 TDI a 2.7 TDI není předepsaný interval výměny a výrobce je uvádí jako doživotní. Ovšem první problémy s rozvody mohou přijít už okolo 200 000 Km, někdy i méně.
Nejčastějším důvodem výměny rozvodových řetězů je opotřebení hydraulického napínáku, který už nedokáže při vypnutém motoru udržet dostatečný tlak. To má za následek nedostatečné napnutí řetězu a ten může při následném startu takzvaně přeskočit o jeden nebo dva zuby a tím způsobit rozsáhlé poškození motoru.
Zde můžete vidět poškozenou, vybroušenou spodní vodící lištu řetězu, včetně utrženého hliníkového šroubu u novější verze 3.0 TDI se dvěma řetězy (Audi A6 C7), v nájezdu okolo 220 000 km.
Jak probíhá výměna rozvodů 3.0 TDI?
Rozvody u vozidel s motory 3.0 TDI jsou umístěny v zadní části mezu motorem a převodovkou. Tudíž u většiny vozidel a typů motorizací 3.0 TDI je potřeba kompletně demontovat celý motor ven ( ano v některých případech je také možné vyměnit rozvodový mechanismus bez demontáže motoru, takzvaně přes demontovanou převodovku).
Jako první se provede kompletní diagnostika a zjištění celkového stavu vozidla pro případnou možnost řešení během tohoto servisu. Po přistavení vozu na zvedací zařízení se z motoru vypusí olej, chladící kapalina a dojde také k odsátí chladiva klimatizace.
Následuje demontáž výfuku a hnací hřídele (kardanu), odpojení kabeláže, podtlakových hadic, hadic chladícího systému, systému nasávání vzduchu, odpojení přívodu paliva, odpojení řízení atd. Po té je možné demontovat samotný motor. Motor se spouští kompletně i s převodovkou směrem dolů.
Na samotném motoru je potřeba oddělit převodovku od motoru, dále jde ven turbodmychadlo s veškerými trubky, filtr pevných částic (DPF) a také poloosy.
Následuje odpojení palivových trubek, railové lišty, demontáže vstřikovačů a konečné sundání ventilových vík.
Během této práce dochází k odpojení mnoha čidel a konektorů.
Po demontáži výše uvedených dílů následuje sundání krytu rozvodového mechanismu, který je k motoru připevněn lepeným spojem a po té může dojít k výměně rozvodového mechanismu.
Cena výměny rozvodů 3.0 TDI se u nás pohybuje mezi 40 000 Kč – 55 000 Kč, podle přesné verze této motorizace a daného modelu vozidla.
Pokud máte zájem o výměnu rozvodů 3.0 TDI u vašeho vozidla, neváhejte nás kontaktovat.