Výměna rozvodů 3.0 TDI
Rozvody 3.0 TDI mají složitý systém umístěný mezi motorem a převodovkou. Výměna rozvodů 3.0 tdi je podstatně náročnější a složitější než u vozidel s motorizací 2.0 TDI.
Nabízíme profesionální výměnu rozvodových řetězů 3.0 tdi, 2.7 tdi a 4.2 tdi pro vozidla Audi, VW, Porsche, která mají tento složitý rozvodový systém umístěný mezi motorem a převodovkou.
Při výměně rozvodů 3.0 TDI používáme kompletní originální sady, které obsahují veškeré vodící lišty, hydraulické napínací mechanismy, rozvodové řetězy, nové originální šrouby atd.
Při výměně rozvodů 3.0 TDI u nás dále probíhá kompletní výměna oleje a filtru (Petro Canada 5w30 norma 507 00, 504 00 a filtry Mann). Výměna chladící kapaliny, nová těsnění vstřikovačů (u verze motorizace se dvěma řetězy), včetně čištění v ultrazvuku, nová těsnění ventilových vík, kontrola a případné doplnění převodovkového oleje. Dále výměna veškerých těsnění turbodmychadla, DPF a EGR systému, které je potřeba demontovat během výměny rozvodového mechanismu.
Při práci postupujeme přesně podle výrobce daných předpisů a utahovacích momentů.
Rozvody 3.0 TDI – Jaký je interval výměny?
U těchto motorizací 3.0 TDI a 2.7 TDI není předepsaný interval výměny a výrobce je uvádí jako doživotní. Ovšem první problémy s rozvody mohou přijít už okolo 200 000 Km, někdy i méně.
Nejčastějším důvodem výměny rozvodových řetězů je opotřebení hydraulického napínáku, který už nedokáže při vypnutém motoru udržet dostatečný tlak. To má za následek nedostatečné napnutí řetězu a ten může při následném startu takzvaně přeskočit o jeden nebo dva zuby a tím způsobit rozsáhlé poškození motoru.
Zde můžete vidět poškozenou, vybroušenou spodní vodící lištu řetězu, včetně utrženého hliníkového šroubu u novější verze 3.0 TDI se dvěma řetězy (Audi A6 C7), v nájezdu okolo 220 000 km.
Jak probíhá výměna rozvodů 3.0 TDI?
Rozvody u vozidel s motory 3.0 TDI jsou umístěny v zadní části mezu motorem a převodovkou. Tudíž u většiny vozidel a typů motorizací 3.0 TDI je potřeba kompletně demontovat celý motor ven ( ano v některých případech je také možné vyměnit rozvodový mechanismus bez demontáže motoru, takzvaně přes demontovanou převodovku).
Jako první se provede kompletní diagnostika a zjištění celkového stavu vozidla pro případnou možnost řešení během tohoto servisu. Po přistavení vozu na zvedací zařízení se z motoru vypusí olej a chladící kapalina.
Následuje demontáž výfuku a hnací hřídele (kardanu), odpojení kabeláže, podtlakových hadic, hadic chladícího systému, systému nasávání vzduchu, odpojení přívodu paliva, odpojení řízení atd. Poté je možné demontovat samotný motor. Motor se spouští kompletně i s převodovkou směrem dolů.
Na samotném motoru je potřeba oddělit převodovku od motoru, dále jde ven turbodmychadlo s veškerými trubky a filtr pevných částic (DPF)
Následuje odpojení palivových trubek, railových lišt, demontáže vstřikovačů a konečné sundání ventilových vík. U starších verzí 3.0 tdi (verze do roku 2011, např. 176 kw, 171 kw, 165 kw) se čtyřmi řetězy není potřeba demontovat vstřikovače a ventilová víka při výměně rozvodového mechanizmu. U novějších verzí 2012 a výše je to nezbytné.
Během této práce dochází také k odpojení mnoha čidel a konektorů.
Po demontáži výše uvedených dílů následuje sejmutí krytu rozvodového mechanismu, který je k motoru připevněn k motoru lepeným spojem a poté teprve může dojít k samotné práci na rozvodovém ústrojí.
V nájezdech nad 250 000 km doporučujeme zvážit také výměnu hydraulických zvdihátek při výměně rozvodů.
Cena výměny rozvodů 3.0 TDI se u nás pohybuje okolo 55 000 Kč, podle přesné verze této motorizace a daného modelu vozidla. VW Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne okolo 60 000 kč.
Výměna rozvodů 3.0 TDI první generace (verze se čtyřmi řetězy, např 165 KW, 171 KW, 176 KW) se pohybuje od 50 000 – 55 000 kč.
Pokud máte zájem o výměnu rozvodů 3.0 TDI u vašeho vozidla, neváhejte nás kontaktovat.











