+420777440406

Zvýšení tlaku oleje 3.0 tdi

 

Nabízíme zvýšení tlaku oleje 3.0 tdi jako prevenci proti častému zadírání klikových hřídelí u motorizací 3.0 TDI 3. generace vyráběných od roku 2015 a výše.

Tlak oleje je u těchto motorů softwarově nastaven při volnoběžných otáčkách motoru a ve spektru nízké zátěže na pouhý 1 bar!

Tlak oleje je takto nízko výrobcem nastaven z důvodu splnění přísných emisních limitů, aby olejové čerpadlo nevytvářelo příliš vysoký odpor, tím je splněno méně emisí a spotřeby paliva. Avšak pro motor takto snížený tlak často může mít fatální následky, obzvlášť pokud vozidlo jezdí většinu své životnosti ve městském provozu, kdy pracuje převážnou část své životnosti při takto „přiškrceném“ tlaku oleje.

Softwarově upravený tlak oleje i částečně řeší hlučnější vačkové hřídele v oblasti hlav válců těchto motorizací.

zvýšení tlaku oleje 3.0 tdi

Variabilní časování tlaku oleje

V těchto motorech se nachází olejová čerpadla s variabilním časováním tlaku oleje. Olejová čerpadla jsou řízeny elektomagnetickým ventilem, který je ovládán řídící jednotkou motoru.

Při jízdách ve vyšší zátěži se tlak oleje přepne do spektra vysokého tlaku a zde vše funguje jak má.

Problém s nízkým tlakem oleje není v olejovém čerpadle, ani v elektomagnetickém ventilu, problém je v software řídící jednotky. Známe mnoho vozidel s těmito motory, které mají nájezdy nad 350 000 i 400 000 km s veškerými původními díly bez jakéhokoliv většího servisu a motory jsou stále ve velmi dobré kondici. Většinou se jedná o řidiče, kteří s těmito vozidly jezdí dálniční kilometry a ve většině případů motory vůbec nešetří a jezdí stále v plné zátěži.

Motory při takovém užívání pracují většinu času s vysokým tlakem oleje, kde i od výroby je tlak oleje ve vyšším spektru zátěže správně nastaven.

zadírání klikových hřídelí 3.0 tdi

Naopak řidiči, kteří tyto vozidla využívají k městskému provozu nebo poklidným jízdám po okresních silnicích kde motor pracuje v režimu nízkého tlaku oleje mohou mít velké problémy a zadřený motor i v nájezdu pouhých 100 000 km.

Tento problém se zadíráním klikových hřídelí u těchto motorů ještě umocňuje kombinace prodloužené výměny oleje po 30 000 km a výrobcem stanovený olej 0W30.

Tyto motory jsou konstrukčně postaveny velice dobře a nemají žádnou mechanickou vadu. Všechny mechanické problémy těchto motorů jsou pouze následkem nízkého tlaku oleje.

3.0 tdi zvýšení tlaku oleje

Jakých motorizací se týká tento problém s nízkých tlakem oleje?

Jedná se prakticky o všechny motorizace 3.0 TDI vyráběných od roku 2015, ať už s výkonem 160 kw, 200 kw, dále novější motory 170 kw, 210 kw, dokonce 4.0 tdi 320 kw, všechny tyto motory pracují z důvodů přísných emisních norem s takto sníženým tlakem oleje.

Naopak motory 3.0 TDI, 4.2 tdi 1.a 2. generace vyráběných do roku 2015 nemají s nízkým tlakem oleje naprosto žádný problém a není potřeba jej upravovat.

Jakým způsobem probíhá zvýšení tlaku oleje?

Úprava tlaku oleje probíhá přehráním řídící jednotky motoru speciálně upraveným softwarem, tak jako když se přehrává motorová mapa při chiptuningu. Tlak oleje je upraven pouze v nízkém spektru otáček a zátěže. Ve vyšší zátěži, kdy se motor přepne do vyššího mazacího tlaku je software nastaven optimálně již od výroby.

Tlak je navýšen při volnoběhu o 0,5 bar a při zvyšování otáček tlak oleje konstantně stoupá. S upraveným, navýšeným tlakem oleje motor bezpečně pracuje i v nízké zátěži při pravidelných jízdách v městském provozu.

Zvýšení tlaku oleje u nás probíhá na počkání během jedné hodiny. Pokud máte zájem o zvýšení tlaku oleje u těchto vozidel, neváhejte nás kontaktovat.