Jedná se o problém týkající se převážně motorizací 3. generace 3.0 TDI vyrobených od roku 2015 a výše.
- Motor po studeném startu cuká
- Studený motor vynechává a má vypadky ve volnoběžných otáčkách
- Vozidlo po studeném startu vibruje
- Po studeném startu vozidlo cuká při zařazení jízdního stupně, a to zejména při zařazení R
- Dlouhodobě snížený výkon vozidla
Tento problém se týká vozidel s motorizací 3.0 TDI:
- Audi A6 200 kw CRTD, Audi A6 155 kw CRTF, Audi A6 160 kw CRTE
- Audi A4 200 kw CRTC, Audi A4 160 kw CSWB
- Audi A5 160 kw CSWB, Audi A5 200 kw CRTC
- Audi Q7 200 kw CRTC, Audi Q7 160 kw CRTC
- + ostatní kódy motorů 3. generace 3.0 tdi koncernu VW
V paměti řídící jednotky není uložená žádná chyba související s tímto problémem. Diagnostika může hlásit 0 chyb.
Příčinou je zakarbonovaná klapka v sacím potrubí. Časté krátké trasy zvyšují tvorby vzniku usazenin nebo urychlují její zakarbonování.
Samotnou klapku je potřeba fyzicky demontovat a následně za pomocí vhodné chemie (ideálně utrazvuk) klapku dokonale vyčistit. Po té pomocí diagnostiky testem akčních členů vyzkoušet funkčnost.
Společně s klapkou sání doporučujeme vyčistit kompletně sací potrubí.